I vår tid er det uunngåelig å legge fra seg digitale sport i løpet av en dag og det en selvfølge at man må være påkoblet for å bruke helt vanlige tjenester.
Eiere av nettsted må forstå hvordan det å ta vare på brukernes personvern er essensielt for å bygge opp og holde på tillit og skape en positiv opplevelse for besøkende.
Når besøkende føler at deres data blir håndtert med respekt så øker sjansen for engasjement fra deres side. Så nettsted som ønsker langvarige relasjoner bør ha personvern i ryggmargen.
Hvis en ser bort fra den etiske siden av å respektere besøkende så snakker vi også om å overholde juridiske krav. De fleste har fått med seg de omfattende forpliktelsene som GDPR har bragt med seg. GDPR handler om å ivareta menneskerettigheter knytta til persondata.
Er man som bedrift obs allerede ved valg av leverandør av nettside / nettbutikk kan man få personvern bygget inn fra start og kan unngå potensielt ødeleggende bøter og dårlige kunderelasjoner.
Et bra nettsted er et sted der det skapes positive opplevelser for de som er innom. Ikke bare rent utseendemessig, men også at følelsen av at trygghet er ivaretatt og at man som bruker har kontroll. Føler man seg trygg så øker sjansen for at man utforsker nettsiden, deler informasjon og gjennomfører transaksjoner.
Godt personvern kan derfor være med å bidra som en trigger for forbedret opplevelse og konverteringsrate.
Vi ser stadig norske nettsted som rammes av cyberkriminalitet. Mange blir rammet av datainnbrudd og identitetstyveri. Ved å bygge inn personvern fra start kan man redusere risiko, samtidig som man investerer i de besøkendes tillit. Ved å se på det som en investering og omfavne godt personvern skaper man en trygge opplevelser.
Personvern er en nøkkelingrediens i din bedrift sin suksess på nett.
Trenger du hjelp med personvernerklæring til nettsiden din? Ta kontakt, så hjelper vi deg.